Prekių grąžinimas
Šiame puslapyje nustatoma nuotoliniu būdu sudarytų sutarčių atsisakymo (14 d.) ir prekių grąžinimo tvarka. Vartotojams taikomos imperatyvios CK normos; verslo pirkėjams galioja atskira tvarka (žr. 6 skyrių).
1. 14 dienų atsisakymo teisė (tik vartotojams)
1.1. Vartotojas (fizinis asmuo, perkantis ne verslo tikslais) turi teisę per 14 dienų nuo prekės gavimo be priežasties atsisakyti sutarties, apie tai pranešdamas Pardavėjui raštu (el. paštu ar per kontaktų formą).
1.2. Gavęs pranešimą, Pardavėjas informuoja apie grąžinimo adresą ir tvarką. Prekė turi būti grąžinta per 14 dienų nuo pranešimo pateikimo (CK 6.22810 str.).
1.3. Grąžinimo išlaidas (siuntimą, draudimą, pakavimą) dengia Vartotojas, nebent Parduotuvėje aiškiai nurodyta kitaip.
1.4. Leistinas patikrinimas – ne naudojimas
Vartotojas gali atlikti tik tokius veiksmus, kurie būtini prekei patikrinti, jos pobūdžiui, savybėms ir veikimui nustatyti – panašiai kaip fizinėje parduotuvėje. Lauko eksploatavimas nėra leistinas patikrinimas.
- Vejos robotai ir pan. technika: ribinių vielų montavimas, žemėlapių sudarymas, kliūčių „apmokymas“, daugkartinis ar ilgesnis pjovimas, konfigūravimas realiomis lauko sąlygomis laikoma naudojimu, o ne patikrinimu.
- Jeigu prekė naudota daugiau nei būtina patikrinimui, bus taikomas pagrįstas vertės sumažėjimo įskaitymas (CK 6.22810 str.).
1.5. Grąžinamos prekės būklė
- Prekė turi būti grąžinama švari, tvarkinga, su visa komplektacija, priedais ir dokumentais (jei buvo pateikti).
- Originali pakuotė – pageidautina siekiant išvengti vertės sumažėjimo; jos nebuvimas pats savaime nesuteikia teisės atsisakyti priimti grąžinimo, tačiau gali lemti pagrįstą vertės sumažėjimą.
- Vartotojas atsako už tinkamą supakavimą grąžinant. Pažeidimai dėl netinkamo pakavimo laikomi Vartotojo rizika ir gali lemti vertės sumažėjimą.
1.6. Pinigų grąžinimas
Pardavėjas grąžina sumokėtą kainą per 14 dienų nuo pranešimo apie atsisakymą gavimo, tačiau gali sulaikyti grąžinimą iki prekės grąžinimo ar pateikto įrodymo apie išsiuntimą. Jei nustatomas vertės sumažėjimas, grąžinama suma atitinkamai mažinama.
2. Išimtys, kai 14 d. atsisakymo teisė netaikoma
- 2.1. Prekės, pagamintos pagal specialius pirkėjo nurodymus ar aiškiai pritaikytos jo poreikiams.
- 2.2. Prekės, kurios nėra įprastai sandėliuojamos ir užsakomos specialiai pagal Pirkėjo užsakymą.
- 2.3. Higienos/sveikatos reikalavimams priskiriamos užplombuotos prekės, po išpakavimo netinkamos grąžinti.
- 2.4. Prekės, kurios po pristatymo dėl savo pobūdžio neatskiriamai susimaišė su kitais daiktais.
3. Našumo deklaracijos ir lūkesčiai
3.1. Našumo rodikliai (pvz., „iki 20 a per 24 h“) yra maksimalios vertės idealiomis ar bandymų sąlygomis, taikant optimalius nustatymus (tęstinis grafikas, minimalios kliūtys, tinkamas vejos aukštis ir pan.). Realūs rezultatai gali skirtis dėl sklypo ypatumų, kliūčių, šlaitų, zonų, oro sąlygų, naudojimo grafiko ir nustatymų. Toks skirtumas pats savaime nereiškia prekės neatitikties.
3.2. Pakraščių (bortelių) pjovimo atstumas priklauso nuo nustatymų ir saugos funkcijų (pvz., „saugus pakraščių pjovimas“ gali sąmoningai didinti atstumą, kad būtų išvengta pažeidimų).
4. Prekių neatitiktis ir garantijos
4.1. Visoms prekėms taikoma įstatyminė 24 mėn. garantija (CK 6.364 str.). Ji galioja pagal pirkimo faktą.
4.2. Įstatyminės garantijos terminas iš naujo neprasideda pakeitus prekę ar jos dalį; jis gali būti pratęsiamas laikotarpiu, kai preke negalima buvo naudotis dėl neatitikties šalinimo.
4.3. Komercinės garantijos (jei nurodyta, pvz., „36 mėn. (24 + 12)“) metu taikoma remonto arba keitimo politika pagal garantijos dokumento sąlygas. Komercinė garantija nesuteikia teisės į pinigų grąžinimą, nebent aiškiai numatyta garantijos sąlygose.
4.4. Diagnostika pirma: jei įtariama neatitiktis, pirmiausia atliekama diagnostika ir nustatymų optimizavimas; prireikus – serviso patikra.
5. Programinės įrangos ir trečiųjų paslaugų pakeitimai
5.1. Prekės funkcionalumas gali priklausyti nuo gamintojo ar trečiųjų šalių teikiamų paslaugų (programinės įrangos, programėlių, debesijos, integracijų), kurių turinį ir prieinamumą paslaugų teikėjai gali vienašališkai keisti (įskaitant saugumo atnaujinimus, funkcijų pakeitimus ar nutraukimą).
5.2. Pardavėjas nėra šių paslaugų teikėjas ir jų nekontroliuoja; vien programinės įrangos ar paslaugų pokyčiai (jei prekė atitinka esmines pardavimo metu nurodytas charakteristikas ir privalomus reikalavimus) savaime nelaikomi prekės neatitiktimi ir nesudaro pagrindo pretenzijoms Pardavėjui.
6. Verslo pirkėjai
6.1. 14 d. atsisakymo teisė netaikoma verslo pirkėjams (juridiniams asmenims ar perkant verslo/profesiniais tikslais). Kokybiškų prekių grąžinimas galimas tik Pardavėjo sutikimu ir atskiru susitarimu; gali būti taikomas administravimo mokestis ir vertės sumažėjimo įskaitymas.
7. Grąžinimo procedūra
- Pranešimas: per 14 dienų nuo gavimo pateikite atsisakymo pranešimą (el. paštu ar forma).
- Paruošimas: nuvalykite, sukomplektuokite prekę, pridedant priedus/dokumentus; supakuokite saugiai.
- Išsiuntimas: prekę išsiųskite per 14 dienų nurodytu adresu. Rekomenduojame registruotą siuntą su draudimu.
- Įvertinimas: gavus prekę, įvertinama būklė ir galimas vertės sumažėjimas.
- Grąžinimas: lėšos grąžinamos per 14 dienų nuo pranešimo gavimo; Pardavėjas gali sulaikyti grąžinimą iki prekės grąžinimo ar pateikto įrodymo apie išsiuntimą.
8. Garantinis aptarnavimas
8.1. Garantinį aptarnavimą teikia: LMT Retail & Logistics SIA Lietuvos filialas – ltsc.lt, tel. +370 5 219 5332. Prieš siunčiant į servisą, rekomenduojame susisiekti dėl diagnostikos ir logistikos.
Pastaba: šios taisyklės neapriboja imperatyvių vartotojų teisių pagal Lietuvos Respublikos teisę.